"ICT for Teaching" czyli wykorzystanie narzędzi ICT w nauczaniu - relacja z kursu dla nauczycieli w Jaen (Hiszpania) w ramach projektu ERASMUS +.
W dniach od 19.11 do 25.11. 2017 r. dwie nauczycielki naszej szkoły, Joanna Kopeć (język hiszpański, język francuski) i Magdalena Pawlikowska (biologia, sport i nauka o zdrowiu) uczestniczyły w kursie ICT FOR TEACHING: A practical course to incorporate Information Technology into Teaching (literacy, numeracy, science, etc.) - zastosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy nauczyciela. Celem kursu było rozwijanie i podnoszenie umiejętności stosowania narzędzi ICT w pracy z uczniem, podniesienie jakości nauczania poprzez uatrakcyjnianie zajęć lekcyjnych o zastosowanie narzędzi i aplikacji ułatwiających przyswajanie kluczowych kompetencji, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami z całego świata i dzielenie się dobrymi praktykami. W ciągu całego tygodnia uczestnicy kursu brali udział w wykładach, intensywnych zajęciach praktycznych realizowanych metodą projektu, a także wyjazdach terenowych. Zajęcie były prowadzone w języku angielskim, co sprawiło, że uczestnicy rozwijali kompetencje językowe właśnie w tym języku, nie tylko w zakresie komunikacyjnym, ale także zapoznali się i przyswoili słownictwo i zwroty stosowane przy korzystaniu z narzędzi informatycznych w pracy z uczniem, poczynając od sposobów przechowywania danych, aplikacji służących obróbce fotografii, wykonywaniu interaktywnych posterów, kończąc na wykorzystaniu programów do robienia filmów, intro i fotorelacji.
W szkoleniu wzięła udział grupa nauczycieli z różnych krajów europejskich: Włoch, Rumunii, Grecji, Chorwacji, Norwegii, Hiszpanii, Łotwy i Polski. Współpraca w tak wielokulturowym środowisku służyła dodatkowo podniesieniu kompetencji językowych
i umiejętności komunikacyjnych. Zajęcia terenowe z kolei stworzyły szansę bezpośredniego obcowania z kulturą iberyjską i zabytkami Andaluzji.
Dodatkowym efektem kursu jest nawiązanie kontaktów z nauczycielami z innych szkół europejskich oraz wynikająca z tego możliwość rozszerzenia współpracy szkoły z placówkami zagranicznymi i wykorzystanie jej w dalszej perspektywie do mobilności międzynarodowej.
Hits: 3062Tags: